En litterær oplevelse føles som…

en stemme? din stemme? varme? en ven? at skabe? nærhed? en film? ord?

Hvad sker der når litteraturpensum fra dansk møder virkeligheden? Og hvilken rolle spiller lyd i fortællinger?

Det ville elever fra Albertslund Gymnasium gerne være med til at undersøge.

I forlængelse af et forløb om realisme i danskundervisningen arbejdede to klasser med at lave litterære lydspor i Albertslund.

Eleverne valgte et sted i byen og den litteratur, de gerne ville arbejde med. På stedet lyttede de og interviewede deres medborgere. På baggrund af refleksioner om realisme-effekter i lyd, litteratur og film sammensatte de deres egne litterære lydspor.

 

FAKTA

Over 4 uger arbejdede 1.k og 1.l på Albertslund Gymnasium med lyd, lytning, interviews og oplæsning af litteratur.

Eleverne redigerede lyden i programmet Audacity og optog lyd på deres mobiltelefoner. Samarbejdet med Litterære Lydspor i Byen fandt sted  i november 2016.

indlæser kort - vent venligst...

Kvickly: 55.656900, 12.352900
Scenen: 55.656800, 12.354100
Legeplads: 55.656100, 12.348700
Kollegiet: 55.657700, 12.356400
Springvand: 55.658100, 12.353800
Biblioteket: 55.656500, 12.355700
Café Felix: 55.655600, 12.353500
Føtex: 55.656100, 12.355500
Café Albertine: 55.656900, 12.352900
Gymnasiet: 55.652500, 12.349900
Rådhuset: 55.656890, 12.358139
Litterære Lydspor i Byen er et udviklingsprojekt skabt af Albertslund Bibliotek & Lyngby-Taarbæk Bibliotekerne og filmlydstudiet CosmoTone. Projektet er støttet af Udviklingspuljen for folkebiblioteker og pædagogiske læringscentre, Slots- og Kulturstyrelsen. Webdesign // Tine Møller-Iversen ©2017